1- central kingpin : محل اتصال پایه

محل اتصال پایه در چرخ های مختلف متفاوت است. بعضی از چرخ ها به صورت پیچی و بعضی از آنها به روش جوشکاری به صفحه متصل می شود.

2- top plate : صفحه بالایی

صفحه بالایی در چرخ معمولاً مستطیل شکل است و با چهار سوراخ که در هر گوشه صفحه ایجاد شده است به وسیله مورد نظر وصل می شود.

3- fork : صفحه میانی

قسمت میانی چرخ، یک صفحه U شکل معکوس است . قسمت بالای آن به صفحه بالا وصل می شود. هر دو طرف صفحه به سمت پایین حرکت می کنند و در هر کدام سوراخی در قسمت پایینی آن ایجاد شده است. محور چرخ وارد این دو سوراخ شده و چرخ را به صفحه U شکل وصل می کند.

4- stopper : ترمز

ترمز چرخ به این منظر ساخته شده است تا وسیله مورد نظر در جای خود ثابت نگه داشته شود. این نوع چرخ های ترمز دار بیشتر در صندلی و تخت های بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرند.

5- Axle shoft : محور چرخ

محور چرخ به صفحه U شکل متصل می شود. این اتصال به دو روش پیج و مهره و یا جوشکاری صورت می گیرد. گاهی اوقات پیچ و محره و یا محور چرخ را از فولاد ضد زنگ تهیه می کنند تا مانع از خوردگی آن شود.

6- Bearing : بلبرینگ

بلبرینگ در تمام چرخ ها وجود دارد و وظیفه ی اصلی بلبرینگ تسهیل در چرخش چرخ است. بلبرینگ اصطحکاک بین دو سطح را نیز کاهش داده و در نهایت باعث کمتر شدن صدای چرخش میشود.

7- wheel : چرخ ( یا تایر)

چرخ ها بر اساس نوع آنها از جنس پلاستیک ، پلیمر، چدن و … ساخته می شود. با کم کردن اصطحکاک حرکت را برای وسیله مورد نظر راحت تر می نماید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.